Podstawą technik ataku jest zmodyfikowana metoda Bill'a Walllace'a, którą wdrażamy etapami w "walce z cieniem" lub zadaniowo w parach:
1-sza runda: techniki pojedyncze nogą wykroczną (można zmieniać nogę)
Ap
Dollyo
Naeryo
2-ga runda: podwójne techniki tą samą wykroczną nogą (można zmieniać nogę, także pomiędzy technikami, zawsze jednak musi to być noga wykroczna)
Ap, Ap
Dollyo, Dollyo
Naeryo, Naeryo
3-cia runda: mix tą samą nogą lub po zmianie nogi pomiędzy technikami, zawsze jednak musi to być noga wykroczna (raczej nie stosujemy Ap jako drugiego z rzędu kopnięcia)
Ap, Dollyo
Ap, Naeryo
Dollyo, Naeryo
Naeryo, Dollyo
4-ta runda: zamykanie akcji nogą zakroczną lub atakiem ręką/rękoma
ATAK CIĄGŁY FRONTALNY (przeciwnik ze słaba pracą stóp, ustawiony przodem)
Rozpoczęty nogą:
Wypchnięcie Milgi, dogonienie, atak ręka/rękoma
Fast Kick P-L, P (Naeryo), atak rękoma
Fast Kick P-L, P (An lub V), Yopdwit
wykorzystanie 2 x Fast umożliwi szybki aktywny pościg i "zamknie" przeciwnika w linii prostej - raczej nie grozi tu niebezpieczeństwo stopowania, gdyż przeciwnik jest ustawiony przodem
Rozpoczęty rękoma:
L-P, Dollyo, ręką/rękoma w wyskoku
ATAK PRZERYWANY CIĄGŁY (przeciwnik ustawiony bokiem)
I. Rozpoczęty kopnięciem/kopnięciami
1. 3 x Fast Kick, lub: P.L+P (zamknięcie: Gokengi, An, V, ew. ręce)
rytm:
1.1.1
1-1.1
1.1.-1
1-1-1
ATAK PRZERYWANY PONAWIANY (przeciwnik ustawiony bokiem)
1. Dollyo C
2. dźgnięcie przednią ręką
Służy do testowania lub sprowokowania biernego przeciwnika, a dobrze wykonany może przy okazji zaowocować zdobyciem punktów.
ATAK POJEDYNCZYM ŚLIZGIEM
Atak z pojedynczym wydłużonym ślizgiem wydaje się być skuteczniejszy niż seria krótkich podjazdów (z serią Yop lub Dollyo).
KONTYNUACJA ATAKU PO UCIECZCE OBROTEM
Ucieczka obrotem dookoła (zmiana tyłem - powrót) na stopie nogi zakrocznej pozwala uniknąć uderzenia w twarz po kopnięciu, które wylądowało za linią centralną (Dollyo V, An Chagi) i mozliwia natychmiastowy powrót z kontynuacją ataku: ręką/rękoma w wyskoku lub nogą zakroczną ze ślizgiem (Naeryo An Chagi lub ew. ponownie Dollyo V).
SCHEMAT ATAKU CIĄGŁEGO
Atak ciągły składa się z 3 części (elementów):
I. Rozpoczęcie
1. rozpoczęty kopnięciem/kopnięciami np. Fast Kick
2. rozpoczęty rękoma np. L,P
II. Rozwinięcie
z reguły jest to kopnięcie mające zdobyć punkty (Gok-Kaeng-i, Dollyo C, Dollyo V, An)
III. Zamknięcie
zależy od reakcji przeciwnika:
1. jeżeli się cofnął:
- atak ręką/rękoma w wyskoku po Gok_Kaeng-i oraz po Dollyo C
- atak Yopdwit Chagi po Dollyo V i An tzn. po kopnięciach lądujących za linią centralną
2. jeżeli pozostał w miejscu:
- po Gok_Kaeng-i oraz po Dollyo C przechodzimy do ataku przerywanego tzn. wycofujemy się i wracamy ręką/rękoma w wyskoku
- po Dollyo V i An tzn. po kopnięciach lądujących za linią centralną ucieczka obrotem i wracamy ręką/rękoma w wyskoku
3. jeżeli kontratakuje
- ucieczka aktywna np. Dwit Chagi
Lepszym i bardziej bezpiecznym, aczkolwiek bardziej złożonym, byłby schemat:
I. Rozpoczęcie od Ap nogą wykroczną w jednym z wariantów:
- garda pionowa
- kopnięcie taktyczne
- stopowanie
II. Rozwinięcie składające się z 3 technik jw. tzn. 2 x ręce + noga, lub 3 x noga
III. Zamknięcie jw.
SCHEMAT ATAKU TAKTYCZNEGO
Po linii prostej:
I. Rozpoczęcie Ap
II. Rozwinięcie
- pozycja zamknięta: Fast lub Naeryo Bakat lub oba połączone
- pozycja otwarta: Bituro lub Dollyo V lub oba połączone
III. Zamknięcie
- po Naeryo Bakat nogą zakroczną Naeryo An
- po Dollyo V ucieczka obrotem, powrót nogą zakroczną lub ręką/rękoma w wyskoku
Po obiegnięciu - przeciwnik ustawiony bokiem jest bardzo podatny na obiegnięcie:
- przodem (cha cha)
- bokiem
Samo obiegnięcie jest jednak tylko formą obrony. W ataku musi być połączone z techniką.
KONTRATAK
Po obronie:
- po zejściu (krokach)
- po zasłonie/bloku
- po uniku
Jednoczesny
- stopowanie aktywne (Yop Chagi)
- przechwycenie
- ucieczka